Menu
RSS

La fatiga digital serà el detonant del nou renaixement de la premsa escrita

  • Escrit per Diari La Vila. notícies de Cambrils, Salou i Vila-seca

12771750 10153474602390698 1652300280693471315 o

Queda dit: La fatiga digital serà el detonant del nou renaixement de la premsa escrita. És ben veritat que s’afirma amb freqüència que la premsa en paper té els dies comptats.

L’auge de les noves tecnologies i dispositius mòbils ha posat en serioses dificultats a la premsa escrita que en els últims anys està plantant cara a les caigudes en la inversió publicitària com a conseqüència de la crisi econòmica.

Un panorama que ha provocat el tancament de capçaleres i revistes així com la dràstica reducció de les redaccions però ara, ha arribat el moment de poder descobrir la llum al final del túnel de la forma més imprevista.

Rob Orchard, director de Delayed Gratification, The Slow Journalism Company, assevera en unes declaracions concedides a The Drum que la fatiga digital, que comença a augmentar entre els usuaris dels “smartphones” i ordinadors, serà el detonant del nou renaixement de la premsa escrita.

El motiu el trobem en la recerca de continguts més reflexius que aprofundeixin en els temes sobre els quals els mitjans digitals, en moltes ocasions, no se’ls presta la deguda atenció. Orchard, que presumeix orgullós de la seva publicació allunyada de les presses que inunden el món de la informació, apunta que les marques estan aconseguint diluir la reputació que tants anys els ha costat guanyar amb comunicats de premsa plens de contingut publicitari i els “famosos publireportatges” (ara se’ls anomena publicitat nativa o narrativa). “Tots són formats impulsats pel model financer de la publicitat”.

Deixa clar en l’entrevista que, tant els directors de màrqueting, com els mitjans, marques i creadors de continguts han començat a veure a l’usuari només com un lector exigent pel que cal començar a potenciar els “continguts de qualitat”.

“En l’últim any he observat en els lectors, de manera cada vegada més acusada, la coneguda ‘fatiga digital’. Els consumidors de la informació estan començant a considerar el valor que s’ofereix a la impressió i desitgen aprofundir més en els temes.

Consumir menys informació instantània d’un sol ús “, deixa clar Orchard. Ens trobem davant l’inici d’una nova era?

Guia de comerços i empreses locals

Blog

DYGICOM Diseño web